Θήβα-Η Ωραία Κοιμωμένη!!!

ΘΗΒΑ Η ΩΡΑΙΑ ΚΟΙΜΩΜΕΝΗ
Η επιλογή στην διαχειρηση της Θηβας στον τομέα τουρισμος,πολιτισμός είναι ελλειματικη.
Η πόλη αρνείται αυτό που τα μάτια της βλέπουν να συμβαίνει σε όλο τον κόσμο.
Η Ακροπολη της Καδμείας κ 20 παραρτήματα της για περισσότερα από 50 χρόνια έχουν αφαιθει στην τύχη τους,ξεχασμένα σε κακη κατάσταση μέσα σ’:ένα αφιλόξενο περιβάλλον.
Τα τοπωνυμια της μυθολογίας ιδιαίτερα με τον Οιδιποδα κ τους” επτα επί Θήβας ” ειναι αόρατα.
Τα ορόσημα της ιστορίας της: ο Ηρακλής,ο Διόνυσος, ο Καδμος, ο Πίνδαρος,ο Ησίοδος,ο Επαμεινωνδας στην ουσια είναι εξωριστα από την πόλη .
Αυτά δεν ψηφίζουν δεν έχουν φωνή δεν διορίζουν.
Γιατι αν μιλούσαν θα εβγαζαν κραυγές διαμαρτυρίας για την κατάσταση που βρίσκονται οι αρχαίοι τόποι Κ την ασέβεια στην μνήμη τους.
Η ονομοδοσια κ μερικά κρυμμένα αγάλματα σ’ενα απροσδιόριστο περιβάλλον δεν αποτελούν τιμη κ δεν έλκουν επισκέπτες.
Για την υπάρχουσα κατάσταση που κανένας πολιτισμός δεν την επιτρέπει η ευθύνη ανήκει σε πολλούς αλλά κατά μείζονα λόγο στις ηγεσίες του Δήμου Θηβαίων κ της εφορείας αρχαιοτήτων Βοιωτίας οι οποίες διαχρονικά αντιμετωπίζουν την αρχαιολογία αποκομμένη από την κοινωνία.
Οι πρώτες αρκούνται στον προεκλογικό λόγο κ οι δεύτερες στην” ανίχνευση’ κονδυλίων για απολλοτριωσεις,ανασκαφές κ τέλος στην εγκαταλειψη .
Πότε κ πουθενά δεν έχουμε δει κάτι παρόμοιο.
Οι πνευματικοί ανθρωποι,καλλιτέχνες,διανοούμενοι του τόπου κ οι πολιτικές δυνάμεις είναι αισθητά απόντες.Εχουν παραιτηθει από τα κοινά, την πρόοδο κ την συνεργασία.
Οι δημοτικές αντιπολιτευτικές δυνάμεις χωρίς ενόραση του μέλλοντος,χωρίς ρεαλιστικό συνολικό πρόγραμμα για τον τόπο παρουσιάζουν μια χαλαρή μορφή κ δεν αποτελούν το κύριο μοχλό πίεσης για να αλλάξει το τοπίο.
Στό διενεκες ότι προτείνει η μία πλευρά απορρίπτεται από την άλλη.
Ο οφθαλμός αντί οφθαλμού τους καθιστά όλους τυφλούς.
Οι οργανώσεις του ιδιωτικού τομέα παραμένουν θεατές.
Δεν ανέλαβαν ποτέ πρωτοβουλία να συνεργαστουν μεταξύ τους,να συντάξουν ένα αναπτυξιακό σχέδιο,να το καταθέσουν στον Δήμο ώστε κάτι να αλλάξει στην πόλη κ να διορθωθει.
Η τοπική κοινωνία αδιάφορει.Λειτουργει σαν ηδονοβλεψιας μέσα από την κλειδαρότρυπα της απάθειας.
Κοιτάμε “τους θησαυρούς” της πόλης με το cool βλέμμα του φραπέ από το ύψος μιας πολυθρόνας καφενείου χωρίς να διερωτωμεθα ποτέ ποιοι είμαστε.
Είμαστε οι κάτοικοι του τόπου του δεν,δεν του τόπου που με τίποτα δεν αλλάζει μέσα στην αλλαγή .
Στην Θηβα ζούμε αιώνες με το βάρος ενός πολιτισμού,αδύναμοι να τον κατανοήσουμε κ να τον διαχειριστουμε
Γιατί πολιτισμός δεν είναι οι περιφημες ” πολιτιστικές εκδηλωσεις’ του θέρους στις οποίες αρέσκονται οι αρμόδιοι διαχειριστές των κονδυλίων των δήμων.
Γιατι με κανένα τρόπο δεν μπορεί να είναι πολιτισμός τα σουβλάκια κ τα λουκάνικα που σερβίρονται χύδην σε λαδόκολλες η σε πλαστικά πιάτα υπό τους ήχους των κατά το θέρος περιφερομενων συγκροτημάτων η μη αηδων η οι ευλογίες πολιούχων.
Γιατί πολιτισμός δεν είναι το ξεχαρβαλωμα κάθε πολιτιισμικής συνέχειας,το ξ εριζωμα κάθε αρχαίας λαϊκής λατρείας.
Ο πολιτισμός ενός τόπου αποτυπώνεται σαν μια ξεχωριστή σφραγίδα.

Ο τρόπος ζωής,πώς ντύνονται οι άνθρωποι , οι αγορές,οι σκηνές του δρομου,τα λεωφορεία, οι θεσμοί, ο Ρυθμός,η εμφάνιση των πόλεων .κ της υπαιθρου,όλα όσα συνθετουν τον τοπο-ο βασικός του χαρακτηρας το ήθος του.
Πολιτισμός είναι να προστατεύεις την κληρονομιά σου,να την εμπλουτίζεις κ να την αξιοποιείς προς όφελος σου. Να μη βλέπεις σαν “παλιατζιδικο”η σαν”ψιλικατζιδικο”τον

εθιμικό σου πλούτο, τα μυκηναϊκά λείψανα, τα μνημεία λόγου,την δραματικη ποίηση,τα ορόσημα της ιστορίας σου,όλα ντυμένα με αρχαία αίγλη,θεία δώρα κ μοναδικό κεφάλαιο,αλλά σαν ιμάντα μεταβίβασης ανθρώπινων αξιών.
Να τα προσφέρεις στο παγκόσμιο ενδιαφερον,τις τουριστικες αγορές,να προσελκύεις επισκέπτες,να επιτυγχάνεις άμεσα οικονομικά οφέλη για την κοινοτητα κ την καλύτερη ποιότητα ζωής των πολιτών σου.
Είναι παράδοξο πως μία ιστορική πόλη,ένα από τα σημαντικότερα ιστορικα brands της Ευρώπης, στην οποία τα εργα των τραγικών ποιητών της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας της έχουν εξασφαλίσει ισχυρή αναγνωσιμοτητα,εις το διενεκες,ένα σπάνιο προνόμιο,να μην μπορεί να το χειριστεί ώστε να αναδειχθεί μια εύρωστη πόλη με υψηλό εισοδηματικό φίλτρο.
Και όμως,τρακτέρ που μπλοκάρουν το κέντρο της Θηβας κ κόσμος που βγαίνει στους* δρομους,συμμετέχοντας σε “πανθηβαικο συλλαλητήριο”για την υποβάθμιση του πρωτοδικείου Θήβας,αποκλείοντας την εθνική οδό γιατί όπως δηλώνει ο κ Δήμαρχος “θα επιφέρει τον διοικητικό κ οικονομικό μαρασμό κ υποβαθμίζει τη ζωή μας”.για την προστασία της κληρονομιάς του κ την ανάδειξη της πόλης σε καινοτόμο τουριστικό προορισμό που θα φέρει ανυπολόγιστο πλούτο στην περιοχή δεν έχει υπάρξει ποτέ η παραμικρή αντίδραση
Αλήθεια δεν καταλαβαίνουμε ότι στα μνημεία πρέπει να διακρίνουμε τους επισκεπτες ως καταναλωτές κ τους ντόπιους ως ιδιοκτήτες.
Αγαπητοί φίλοι Θηβαίοι
Πρέπει να πάψουμε να ενεργούμε σαν θιασώτες της συντήρησης κ της αντίληψης του Ωχαδερφισμου.
Διαθέτουμε μια συναρπαστική ,
πολύμορφη κληρονομιά η οποία παραμένει ανεκμετάλλευτη στερώντας έσοδα από την κοινότητα.
Εάν την σχετισουμε με τον τουρισμό,με ένα σοφό τρόπο,θα δημιουργήσουμε νέα καινοτόμα προιοντα, με τα οποία θα διευρύνουμε το παγκόσμιο τουριστικό προϊόν κ θα καταστήσουμε την Θήβα ως ένα μοναδικό Υπερτουριστικο προορισμό που θα έλκει δεκάδες χιλιάδες τουρίστες κάθε χρόνο,όλο το χρόνο.
Μήπως λοιπόν ήρθε η στιγμή να ξυπνήσουμε την “Ωραία Κοιμωμένη”.
Να κάνουμε ένα βήμα προς τα εμπρός,ένα βήμα φωτός.
Ο δήμος ως σημερινός διαχειριστής της εξουσίας, η εφορεια αρχαιοτήτων Βοιωτίας,οι οργανώσεις του ιδιωτικού τομέα,τα τοπικα μίντια,οι πολιτιστικοι σύλλογοι κ όσοι νομιζουν ότι αποτελούν τον αληθινό κόσμο της προόδου,καλούνται ν’αντιληφθουν κ να αποφασισουν.

Ποια Θήβα θέλουμε.
Τι θα πούμε.Σε ποιον,τι κ ποτέ.
Τι θα δειξουμε.
Τι θα ξοδεψουμε.Τι θα ωφελειθουμε.
Διαφορετικά δεν θα υπαρχουν αποριες κ ερωτήματα γιατί η πόλη θα μεινει για αλλά ακόμη 50 χρονια αναλλοίωτη.

Ένας πολίτης που παρακολουθεί κ αγαπά τον τόπο του.
Ιωάννης Τρέντζος

Σχετικά

Αφήστε ένα σχόλιο